Bio Health - L-glutamin por 100%

Testünk nem képes a tökéletes regenerálódásra, sem az izomsejtek építésére a megfelelő glutaminszint nélkül.
SKU: BH-LGLP
Elérhetőség: Raktáron
4191 Ft
2990 Ft
szállítás nélkül (ÁFÁ-s ár)

Az L- glutamin esszenciális aminosav-e?
A glutamin az esetek zömében egy nem esszenciális aminosav, mivel szervezetünk képes előállítani. Azonban fokozott fizikai és emocionális terhelés mellett pótlása szükséges lesz, mert a szervezet nem termel elég glutamint. Ilyenkor szükséges kivülről bevinni vagy glutaminban gazdag ételek vagy L-glutamin tartalmú étrend-kiegészítők formájában.
Érdekesség, hogy a vázizomzatban leggyakrabban előforduló aminosav a glutamin.


Az L-glutamin hatása
Testünk nem képes a tökéletes regenerálódásra, sem az izomsejtek építésére a megfelelő glutaminszint nélkül. Az L-Glutamin növeli az erőnlétet, elősegíti az izomtömeg fejlődését, beindítja a anabolikus folyamatokat, meggátolja az izomszövetek lebontását. (antikatabolikus hatása is van a glutaminnak) Az étrend L-Glutaminnal való kiegészítése hozzásegíti a sportolókat, hogy megőrizzék az vázizomzatukat és biztosítsák az izomszövetek növekedéséhez szükséges feltételeket.
Részt vesz a fehérjeszintézisben (mint a 20 fehérjealkotó aminosav egyike), ezáltal képes az izomtömeget növelni.
Ammónium termelése révén a vese sav–bázis egyensúlyának szabályozásában kiemelkedő szerepe van.
Energiaforrásként is funkcionál, akárcsak a glükóz.
Nitrogéndonor számos anabolikus folyamatban, például a purin szintézisben.
A vérkeringésben nem toxikus ammónia transzporter
Csökkenti a várható izomláz mértékét


Milyen további, kevésbé ismert hatásai vannak az L-glutaminnak?
• elősegíti a sebgyógyulását
• növeli a máj glikogéntermelését
• javitja a fehérjék kiválasztódását és egyensúlyát
• elsődleges energiaforrás az immunrendszer számára, hiánya megfázáshoz és könnyebb lebetegedéshez vezethet
• javitja a belek müködését és az emésztést
• serkenti a tesztoszteron- és növekedési hormon termelését, ezáltal minden sportolónak erősen ajánlott a fogyasztása
• védelmet nyújt a szervezetnek a túlledzéstől, a regenerációs időszak egyik legfontosabb tápanyaga
• lerövidíti a fekély gyógyulási idejét

Edzés előtt vagy után érdemes L-glutamint bevenni?
Mindkét esetben hatásos, de edzés után jobban hasznosul a bevitt glutamin por vagy glutamin kapszula. Támogatja a fehérjeszintézist, csökkenti a katabolikus folyamatokat, csökkenti a tejsav felhalmozódást vagyis kisebb izomlázunk lesz majd másnap megy megterhelő edzés után.
A túledzettség egyik legfontosabb jele, hogy edzés után drasztikusan leesik a szervezet L-glutamin szintje, ezt szokták profi és amatőr testépítő egyaránt L-glutamin származékokból pótolni.
Tudományos kísérletek bizonyították, hogy közvetlenül egy intenzív edzés után vagy lefekvés előtt elősegíthetjük az izmok és az immunrendszer glutaminéhségének kielégítését, megőrizhetjük izmainkban a glutamint. Amennyiben az izmokban a glutaminszint folyamatosan stabil, azaz megfelelő glutaminkiegészítés történik, akkor a szervezet nem vonja el az izmokból a glutamintartalékot, így fennmarad a helyes glutaminszint és antikatabolikus hatás áll be (azaz megelőzzük az izomleépülést).


Mennyi az ajánlott napi L-glutamin mennyiség?
Napi többszöri bontásban 15-25 gramm glutamint említenek a különböző szakirodalmak.


Kiknek ajánlott L-glutamin kapszula vagy tabletta?
Sportolóknak, nehéz fizikai munkát végzőknek, akik a végletekig kimerítik a szervezetüket, ostromolva teljesítőképességük határait. Az L-glutaminnak kiemelt szerepe van a regenerációs időszakban ill. a fehérjeszintézisben.

Milyen természetes tápanyagokban található glutamin?
A glutamin majdnem minden fehérjében előfordul. Különösen nagy mennyiségben található glutamin a kazeinben (24 %), a tejsavó-proteinben (7 %), a kukorica- és szójaproteinben (6 %).
Glutamin természetes forrásai:
húsok
tej
tojás
szója
túró
kukorica
hüvelyesek

Milyen időszakokban javasolt a megemelt L-glutamin bevitel?
Télen és kora tavasszal, amikor a test immunrendszere le van gyengülve érdemes fokozott glutamin mennyiséget bevinni, hogy elkerüljük a lebetegedést. Kevésbé közismert tény, hogy az edzés gyengíti az immunrendszert, mivel a test szélsőséges igénybevételbe kerül, ezáltal növekszik a stressz szint és nő az energia felhasználás. Ezt az átmeneti immunrendszer gyengító hatást is tudjuk glutaminnal ellensúlyozni. (legyen akár tabletta vagy por)
Napi szinten az edzés utáni 1 óra és a lefekvés előtti 1 óra a legjavasoltabb időpont L-glutamin tabletták bevételére.

 

Összetevők: 100% l-glutamin

(szabad aminosav formában)

Tápérték adatok

adagok: 1 púpos teáskanál (5 g)

a csomagolás 100 adagot tartalmaz

Tápérték adatok 100g-ban: energia: 1700 kj/400 kcal. zsír: 0 g, amelyből: telített zsírsavak: 0 g. szénhidrát: 0 g amelyből: cukrok: 0 g. fehérje: 0 g. só: 0,0 g.

Tápérték adatok egy adagban (5 g): energia: 85 kj/20 kcal(1 %ri*), zsír: 0 g, amelyből: telített zsírsavak: 0 g. szénhidrát: 0 g. amelyből: cukrok: 0 g. fehérje: 0 g. só: 0,0 g.

l-glutamin (szabad aminosav formában) 100g ban: 100g, 5g-ban: 5000 mg.

*ri: referencia beviteli érték egy átlagos felnőtt számára (8400 kj/ 2000 kcal).

Felhasználási útmutató: Fogyasszon 1 adag (5g) 100% L-glutamine-t 300-400 ml vízzel keverve 30 perccel az edzés megkezdése előtt, vagy az edzés alatt. az optimális hatás érdekében fogyassza az előírt módon.

Figyelmeztetés: A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet és az egészséges életmódot! Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl!  Fogyasztása terhes és szoptató nők számára nem ajánlott.  

Allergén információ: Nyomokban tejet, szóját, mogyorót tartalmazhat.

Minőségét megőrzi (nap/hó/év): Lásd a csomagoláson feltüntetett időpontig.

Tárolási feltételek: A termék kisgyermek elől elzárva tartandó! 5°c és 30°c közötti hőmérsékleten, közvetlen hőtől, napfénytől és nedvességtől védett helyen tárolandó! Felbontás után ne tárolja 6 hónapnál tovább a terméket.

 

 

  • biohealth (8)
  • ,
  • glutamin (2)
  • ,
  • l-glutaminnutriversum (1)

1 / 5 4:00