Nutriversum - L-Glutamin (500g)

Glutamin a tökéletes regenerálódás és az izomsejtek építése érdekében.
Kiszrelés: 500 g
Egységár: 7 Ft / g
Elérhetőség: Raktáron
Szállítási dátum: 1-2 munkanap
4690 Ft
3490 Ft
szállítás nélkül (ÁFÁ-s ár)
Megbízható áruház
Pénzvisszafizetési garancia
Gyors szállítás
Diszkrét csomagolás

Az L-glutamin esszenciális aminosav-e?

A glutamin az esetek zömében egy nem esszenciális aminosav, mivel szervezetünk képes előállítani. Azonban fokozott fizikai és emocionális terhelés mellett pótlása szükséges, mert a szervezet nem termel belőle eleget. Ilyenkor szükséges kivülről bevinni vagy glutaminban gazdag ételek vagy étrend-kiegészítők formájában. Érdekesség, hogy a vázizomzatban leggyakrabban előforduló aminosav a glutamin.

Az L-glutamin hatása

Testünk nem képes a tökéletes regenerálódásra, sem az izomsejtek építésére a megfelelő glutaminszint nélkül. Az L-Glutamin növeli az erőnlétet, elősegíti az izomtömeg fejlődését, beindítja a anabolikus folyamatokat, meggátolja az izomszövetek lebontását. Az étrend L glutaminnal való kiegészítése hozzásegíti a sportolókat, hogy megőrizzék az vázizomzatukat és biztosítsák az izomszövetek növekedéséhez szükséges feltételeket.

  • Részt vesz a fehérjeszintézisben (mint a 20 fehérjealkotó aminosav egyike), ezáltal képes az izomtömeget növelni.
  • Ammónium termelése révén a vese sav–bázis egyensúlyának szabályozásában kiemelkedő szerepe van.
  • Energiaforrásként is funkcionál, akárcsak a glükóz.
  • Nitrogéndonor számos anabolikus folyamatban, például a purin szintézisben.
  • A vérkeringésben nem toxikus ammónia transzporter
  • Csökkenti a várható izomláz mértékét

Milyen további, kevésbé ismert hatásai vannak az L-glutaminnak?

  • elősegíti a sebgyógyulását
  • növeli a máj glikogéntermelését
  • javitja a fehérjék kiválasztódását és egyensúlyát
  • elsődleges energiaforrás az immunrendszer számára, hiánya megfázáshoz és könnyebb lebetegedéshez vezethet
  • javitja a belek müködését és az emésztést
  • serkenti a tesztoszteron- és növekedési hormon termelését, ezáltal minden sportolónak erősen ajánlott a fogyasztása
  • védelmet nyújt a szervezetnek a túlledzéstől, a regenerációs időszak egyik legfontosabb tápanyaga
  • lerövidíti a fekély gyógyulási idejét

Edzés előtt vagy után érdemes L-glutamint bevenni?

Mindkét esetben hatásos, de edzés után jobban hasznosul a bevitt l glutamin por vagy kapszula. Támogatja a fehérjeszintézist, csökkenti a katabolikus folyamatokat és a tejsav felhalmozódást vagyis kisebb izomlázunk lesz majd másnap megy megterhelő edzés után.
A túledzettség egyik legfontosabb jele, hogy edzés után drasztikusan leesik a szervezet L-glutamin szintje, ezt szokták profi és amatőr testépítő egyaránt L glutamin származékokból pótolni.

Tudományos kísérletek bizonyították, hogy közvetlenül egy intenzív edzés után vagy lefekvés előtt elősegíthetjük az izmok és az immunrendszer glutaminéhségének kielégítését, megőrizhetjük izmainkban a glutamint. Amennyiben az izmokban a glutaminszint folyamatosan stabil, azaz megfelelő kiegészítés történik, akkor a szervezet nem vonja el az izmokból a glutamintartalékot, így fennmarad a helyes glutaminszint és antikatabolikus hatás áll be (azaz megelőzzük az izomleépülést).

Mennyi az ajánlott napi L-glutamin mennyiség?

Napi többszöri bontásban 15-25 gramm glutamint említenek a különböző szakirodalmak.

Kiknek ajánlott L-glutamin kapszula vagy tabletta?

Sportolóknak, nehéz fizikai munkát végzőknek, akik a végletekig kimerítik a szervezetüket, ostromolva teljesítőképességük határait. Az L-glutaminnak kiemelt szerepe van a regenerációs időszakban ill. a fehérjeszintézisben.

Milyen természetes tápanyagokban található glutamin?

A glutamin majdnem minden fehérjében előfordul. Különösen nagy mennyiségben található a kazeinben (24 %), a tejsavó-proteinben (7 %), a kukorica- és szójaproteinben (6 %).

A glutamin természetes forrásai: húsok, tej, tojás, szója, túró, kukorica, hüvelyesek

Milyen időszakokban javasolt a megemelt L-glutamin bevitel?

Télen és kora tavasszal, amikor a test immunrendszere le van gyengülve érdemes fokozott glutamin mennyiséget bevinni, hogy elkerüljük a lebetegedést. Kevésbé közismert tény, hogy az edzés gyengíti az immunrendszert, mivel a test szélsőséges igénybevételbe kerül, ezáltal növekszik a stressz szint és nő az energia felhasználás. Ezt az átmeneti immunrendszer gyengító hatást is tudjuk glutaminnal ellensúlyozni (legyen akár tabletta vagy por).

Napi szinten az edzés utáni és a lefekvés előtti 1 óra a legjavasoltabb időpont L-glutamin tabletták bevételére.

 

Tápérték adatok

1 adag: 1 teáskanál (6 g)

83 adagot tartalmaz (500 g)

Megnevezés 100g 1 adag (6g) RDA*% (5g)
Energia 1700 kJ/400 kcal 85 kJ/20 kcal 1%
Zsír 0g 0g 0% 
Szénhidrát  0g 0g 0% 
Fehérje 0g 0g 0% 
0g 0g  0% 
L-glutamin 100g 6g **

* RDA: a felnőttek számára ajánlott napi bevitel

** RDA: értéke nincs meghatározva

Összetevők: 100% l-glutamin (szabad aminosav formában).

Az étrend-kiegészítő használatával az eredmény nem garantált és egyénenként eltérő lehet a hatása.

Összetevők:

Az ügyfelek akik megvásárolták ezt a terméket, ugyanakkor megvásárolták
Kapcsolódó termékek

1 / 5
4:00