Szállítás

 már 590 Ft-tól

 15 000 Ft felett ingyenes

 diszkrét csomagolás

 további információk
Miért érdemes nálunk vásárolni?

 teljes diszkréció, jelöletlen csomagolás

 15 000 Ft felett ingyenes szállítás

 100% elégedettség garancia

 30 napos pénzvisszafizetési garancia

 ajándék csajozási ebook

Az L-Arginin hatása és forrásai

Aminosav

saturday, march 25, 2017

l-arginin


1. Mi az az L-arginin?

Az L-arginin olyan (félig) esszenciális aminosav vegyület, amely magas fehérjetartalmú élelmiszerekben fordul elő. Ezek segítik a test számos funkcióját, és általánosan szükséges a szervezet számára annak érdekében, hogy azt tegye, amit szükséges tennie. 

Szervezetünk csak bizonyos körülmények és tápanyagok hatására tudja előállítani, ha ezek hiányoznak, az arginin esszenciális, vagyis nélkülözhetetlen aminosavvá válik és mindenképpen pótlásra szorulnak.

Mint ilyen, minden ember alapvető szükséglete. A legtöbb esetben egy kis odafigyeléssel a táplálkozásra képesek vagyunk arra, hogy a szükséges L-arginin mennyiséget pusztán ételekből pótoljuk. Természetesen ehhez tudni kell, hogy mely ételeket kell fogyasztanunk és melyek azok, amik gazdagok az arginin aminosavban.

Azonban sok esetben érdemes lehet használni ezeket az étrend-kiegészítőket. Ilyen eset például, amikor olyan betegségben szenvedünk, amely megakadályozza, hogy a testünk megfelelő mennyiségű arginint termeljen az egészséges működéséhez vagy ha olyan állapotban vagyunk amely növekedett aminosav mennyiséget igényel.

2. Az L-arginin hatása

Az L-arginin népszerűsége egyre nő, köszönhetően annak, hogy használata számos előnnyel jár. Ebben a részben megnézzük a leginkább ismert előnyeit.

2.1. Jobb vérkeringés

Számos oka van annak, hogy a vegyület miért hasznos az ember számára. Pozitív hatása van a szív és keringési problémák esetén, ami annak a ténynek köszönhető, hogy a vegyület képes javítani a szervezetben a keringést, és fokozni a nitrogén-monoxid termelést.

Mint ilyen, a kiegészítő előnyös lehet az idősek számára, akik fáradtsággal küzdenek, vagy azoknak akik csak szeretnék, hogy testük olyan egészséges legyen, amennyire csak tud.

Egy vizsgálat során 90 beteg körében végeztek kísérletet annak kiderítésére, hogy az L-arginin képes-e hozzájárulni az artériák rugalmassági indexének (LAEI) javításában. Ez a tényező igen fontos mutatószám a keringési és érrendszeri betegséges esetében. Úgy találták, hogy a LAEI szignifikánsan nagyobb volt abban a csoportban, amely megkapta a L-arginint, mint a placebo-csoportban.

Mindez arra mutat, hogy a vegyület különösen hatékony a szív- és érrendszeri problémák esetében.

2.2. Fizikai teljesítmény

Az L-arginin manapság népszerű a testépítők körében, köszönhetően annak, hogy fokozza az izmok növekedését, a zsírégetéset és  jobb sportteljesítményt idéz elő.

Egy tanulmány megállapította, hogy képes javítani a sportteljesítményt számos további előnnyel együtt. A tanulmány tesztelte a 20km-es futás idejét egy tucat résztvevőn, első körben a szer nélkül.

Az egyik csoportot ezután placebót kapott, míg a többiek L-arginint. Az eredmények azt mutatták, hogy azok, akik arginint kaptak javítottak a 20km futás idejükön, átlagosan 34 másodperccel.

Érdekesség képpen a vizsgálat azt is megállapította, hogy a vegyület csökkenti mind a szisztolés, mind a diasztolés vérnyomást, amely tovább erősíti a tényt, hogy ez az aminosav hasznos lehet az ilyen helyzetekben is.

2.3. Segít az erekciós diszfunkció esetén is

Egy kevésbé orvosi felhasználása az aminosavnak az emberi szexualitás körül forog. Vannak emberek, akik az L-arginint egy pro-szexuális tápanyagnak hívják a különböző szexuális előnyei miatt, melyek férfiak és nők esetén is jelentkeznek.

A férfiak úgy vélik, hogy az L-arginine képes javítani a vér áramlását a péniszben, így lehetővé téve a férfiaknak, hogy növelje a pénisz méretét és keménységét az erekció alatt. Ennek köszönhetően számot potencia növelő kapszula alapanyaga is.

Egy 1999-es tanulmány szerint az L-arginin képes volt segíteni merevedési zavarban küzdő férfiaknak.

Megvizsgálta a hatásait a napi 5g arginin bevitelnek 6 héten keresztül, melyet egy placebo csoporttal kiegészítve vizsgáltak. Azt találták, hogy az L-arginin jelentősen hozzájárult a jobb szexuális teljesítményhez és lehetővé tette a férfiaknak, hogy megindítsák és hosszabb ideig fenntartsák az erekciót.


2.4. Szexuális egészség nők esetében

Az L-argininről azt is kimutatták, hogy pozitív hatással van a nőkre, növelve a csikló és a hüvelyi szövetek érzékenységét és ezzel nagyobb az esélyt adva az orgazmusnak.

Mint ilyen, az arginin használata növekedni kezdett az emberek körében, akik fejleszteni szerették volna a szexuális életüket és egészségesebb alternatívát kerestek a Viagra helyett. A hasonló eredmények elérése ugyanakkor a nemkívánatos mellékhatások nélkül lehetséges.

2.5. Fokozza az immunrendszer működését

Az is ismert, hogy az l arginin immunrendszer erősítő hatással bír, ami ahhoz vezetett, hogy számos ember használja étrend kiegészítésként annak érdekében, hogy megakadályozzák a megfázást vagy kilábaljanak belőle.

Ez különösen hasznos az emberek számára, akik szeretnék szeretnék elkerülni a hagyományos gyógyszerek használatát, mint például az antibiotikumok, mert nem szeretnék, hogy tolerancia alakuljon ki haszálatukkal szemben a súlyosabb esetekre.

Egy nemrégiben készült tanulmány megvizsgálta immunerősítő hatását. Arra ugyan nem találtak bizonyítékot, hogy segít-e a megfázás esetén a szer, de azt találták, hogy a nemrégen műtéten átesett pacienseknek segített a gyorsabb gyógyulásban és az immunrendszerük erősítésében.


2.6. Egyéb előnyök

Ezeken klinikailag tesztelt előnyökön felül a következőket feltételezik:

  • serkenti az izmok növekedést: van némi bizonyíték arra, hogy a vegyület képes serkenteni az izmok növekedést, amit a testépítők is használnak. Ez azonban még nem bizonyított, bár már sok kiegészítő elérhető erre a célra.
  • öregedésgátló (antikatabolikus) hatás: számos tanulmány kimutatta, hogy a vegyületnek van anti-aging hatása bizonyos funkciókra a testben. Javítja az általános fizikai teljesítményt olyan területeken, amelyekről ismert, hogy idővel lassan csökken a teljesítményük. Megakadályozza a szövetek lebomlását, segít az izmok regenerálódásában és a fehérje-anyagcseréből származó melléktermékek lebontásában.
  • vese problémák: kevesebb bizonyíték van rá, de érdemes megfontolni a használatát annak aki vese problémákkal vagy magas vérnyomással küzd, különösen terhesség alatt.
  • javítja a szív- és érrendszer egészségét: egy vizsgálat tesztelte az L-arginin hatékonyságát betegeknél, akik szívelégtelenségben szenvedtek, annak érdekében, hogy meghatározzák vajon javulásához vezet-e az aminosav használata a kardiovaszkuláris zavarok esetében. A kettős-vak vizsgálatban során (placebo és arginin csoport) megállapították, hogy az arginin használók esetében javulást mutattak az általános funkciók és a betegek képesek voltak hosszabb távot megtenni szív problémák nékül. 
  • sebgyógyulás segítése: gyorsítja a sebgyógyulást és segíti a hámréteg képződést.
  • migrénes fejfájás ellen: a MedlinePlus szevezet szerint segíthet kezelni a migrénes fejfájást, ha azt ibuprofen gyulladáscsökkentő gyógyszerrel együtt alkalmazzák.
  • növeli a spermák számát: az aminosav nélkülözhetetlen a spermiumok termeléshez. Kutatások kimutatták, hogy hosszútávú szedése a potencia növelésén kívül növelte a spermák számát és azok minőségét is.
  • alvási funkciók javítása: fontos szerepe lehet az alvásban is, a Life Sciencesben megjelent tanulmány szerint fokozhatja a rövid hullámú alvást és csökkenti az alvás közbeni ébrenlétek gyakoriságát. A kutatók azt gondolják, hogy a melatonin termelődésében is fontos szerepet játszik, amely részben felelős az alvás minőségéért.

L-Arginint tartalmazó ételek

3. L-Arginint tartalmazó ételek 

 Mivel ez egy esszenciális aminosav, amely létfontosságú a test egészséges működéséhez, az L-arginin sok természetes táplálékforrásban jelen van.

Bizonyos esetekben képesek vagyunk a megfelelő L-arginine bevitelre az értend megváltoztásával (főként az alábbi ételek segítségével), azonban a kiegészítők is hasznosak lehetnek, hogy segítsék a test teljesítményét.

A következő l argininben gazdag ételek fogyasztása előnyös lehet az egészséges téplálkozás érdekében:


3.1. Pulykamell

A karácsonyi és hálaadási vacsora általában a pulyka, amely különösen gazdag arginin forrás. A legnagyobb mennyiségben a melle húsa tartalmazza az aminosavat. Egyetlen szelet mell körülbelül 16 gramm l arginine-t tartalmaz, amely a legmagasabb koncentráció bármilyen étel közül.


3.2. Vörös húsok

Köztudott, hogy a vörös húsok gazdag fehérjeforrások, így az sem meglepő, hogy a legtöbbjük tartalmaz L-arginint. Érdemes odafigyelni, hogy sovány húst fogyasszunk, és a csökkentett zsírbevitellel maximalizáljuk a vegyület bevitt mennyiségét. A vörös húsok között a sertés karaj és a sovány marha tartalmazza a legtöbbet az aminosavból.


3.3. Tökmag

Ámbár a húsok a legjobb forrásai az L-argininnek, nem az egyetlenek. Ez különösen jó hír vegetáriánusok számára, akik szeretnék elkerülni az állatok fogyasztását, mégis növelnék a vegyület bevitelét.

Egyetlen csésze tökmag majdnem 7 gram arginint tartalmaz, és emellett kiváló forrása számos egyéb ásványi anyagnak. Bár ezekből a magokból nem fogsz megenni egy csészényit, jó kiegészítő lehet a saláták mellé.


3.4. Hüvelyesek

A hüvelyesek megnevezés kiterjed számos zöldségre, melyeket a vegák is biztonságban fogyaszthatnak. Ilyenek a szója bab, a lencse és a csicseriborsó, melyek mindegyike meglehetősen nagy koncentrációban L-arginine forrás.

Ezek valószínűleg már az értend alapjait képzik a vegetáriánusok körében, de a mindenevők számára is érdemes felvenni őket a menüre. Remek alternatívát kínál a sok húst fogyasztók számára, továbbá számos más hasznos tápanyagot tartalmaz.


3.5. Tejtermékek

A legtöbb tejtermék is remek arginin forrásnak tekinthető, hiszen általában elég magas a fehérje tartalmuk.

Bár a számla, amit kapsz nem lesz olyan magas, mint a húsok vagy akár hüvelyesek esetében, még mindig érdemes az étrend részévé tenni a tejtermékeket is. Természetesen laktóz érzékenyseknek vagy a tejet nem szeretőknek érdemesebb a fenti alternatívákat választani.


4. Hogyan juthat hozzá a napi L-arginin szükséglethet?

Az aminosav pótlására három fő forrás létezik, melyek az ételek, az étrend-kiegészítők és az injekciók.


4.1. Élelmiszerek

Amint azt már kimutatták, az L-arginin jelen van a legkülönbözőbb élelmiszerekben és a legmagasabb koncentrációját a vegyületnek a pulykamell tartalmazza. Azonban valószínű, hogy akkor is fogyasztunk a vegyületből, ha fehér vagy vörös húsokat, illetve halat fogyasztunk.

Azok számára, akik szeretnék elkerülni a hús fogyasztását, érdemes a tökmag, a különféle babok és a tejtermék fogyasztása.


4.2. Étrend kiegészítők

Abban az esetben, ha már felvette az étrendbe a fenti élelmiszereket, vagy nem szereti őket, akkor érdemes az L arginin pótlása étrend-kiegészítő termékek használatával. Ezek a termékek elérhetőek por vagy kapszula formájában is.

Az L-arginin tabletta rendszerint nagy hatóanyag tartalommal rendelkezik és rendszeresen lehet őket fogyasztani az aminosav pótlására. A arginin port vízzel kell keverni, de ugyanúgy működik mint az étellel bevitt formája.

L Arginin kapszulaL arginin por


4.3. Arginin injekciók 

Hasonlóan más aminosav-kiegészítőkhöz, vannak emberek, akik szívesebben használják az L-arginint injekció formájában.

Állítólag az ilyem módon, közvetlenül a véráramba jutatott vegyület a lehető leggyorsabban szívódik fel és a leghatékonyabb módja a pótlásának. Úgy tűnik azonban, hogy ez kevés ok, és kevesen is választkák ezt az utat, hiszen a tabletták és porok már elég hatékonyak.

Ha ön is azt a módját választaná a pótlásra, konzultáljon orvosával, mielőtt intravénásan, injekcióval adja be a szert, legyen tisztában a lehetséges kockázatokkal és győződjön meg a tű sterilitásáról.


5. Az arginin szedése és adagolása

Pillanatnyilag nehéz meghatározni egy ajánlott napi adagját. Egyszerűen azért, mert sok különböző felhasználási lehetősége van, amelyek mindegyike potenciálisan különböző dózist kíván.

Étrend-kiegészítő kapszula vagy por esetében kövesse a csomagolásra írt adagolási útmutatót. 

Szedése - sűrűség szempontjából - a legjobb hatás érdekében naponta 3x ajánlott.

Ételekkel való bevitel esetén a következő ajánlott mennyiséget érdemes követni a felnőttek esetében:

  • Ha pangásos szívelégtelenségben szenved, a dózis napi 6-20 gramm. A pontos meghatározásához Kövesse orvosa utasítását.
  • Eltömődött artériák okozta mellkasi fájdalom esetén a napi bevitel 9-28 gramm között ajánlott a pozitív eredmények érdekében.
  • A szexuális teljesítmény javítása érdekében szedése már az alacsonyabb dózis esetében is hatásos lehet, ami körülbelül 5 gramm.


6. Lehetséges mellékhatások

Az L-arginin általában úgy tekinthető, hogy biztonságosan használható, mellékhatásoktól mentesen. A legtöbb esetben ez igaz is, de érdemes tisztában lenni az esetleges, ritka esetben előforduló káros hatásaival:

  • Asztmában szenvedők esetében: az L-arginint gyakran használják az asztmában szenvedőknek, mert az előnyös a szív-és érrendszerre. Azonban vigyázni kell a gyógyszerekkel való együttes használatára, hiszen konfliktusokat és allergiás reakciókat okozhat.
  • Alacsony vérnyomás esetében: ha már most is alacsony vérnyomása van, akkor ne használja az L-arginin-kiegészítőket, mert a szert általánosan használtják a magas vérnyomás kezelésére. Műtétet követően a biztonság érdekében forduljon orvosához, mielőtt arginin pótlásba kezdene.
  • Herpes kérdések: némi aggodalom kíséri az L-arginin fogyasztást a herpesz esetében, melyek szerint a herpesz tüneteit sokkal rosszabbá teszi az aminosav fogyasztása. Mint ilyen, herpes esetén ne használja az L-arginin kapszulákat vagy a port.
  • Emésztőrendszeri problémák: bizonyos esetekben fokozhatja a gyomorsav mennyiségét (a gasztrin nevű hormon koncentrációjának növekedése miatt, amely felelős a gyomorsav termelődéséért is). Számíthatunk gyomor- vagy hasi fájdalomra, puffadásra, hasmenésre vagy izületi gyulladásra.
  • Szedése nem ajánlott májbetegség esetén, mert megváltozhatja a kálium szintet. Vesebetegeknek, cukorbetegeknek és terhesség / szoptatás alatt szintén kerülendő fogyasztása.


7. Szükségem van az argininre?

Ellentétben sok más táplálék-kiegészítővel, amelyeket nem termel a szervezetünk és kívülről kell bevinni őket, az L-arginin egy félig esszenciális aminosavnak tekinthető.

Ez azt jelenti, hogy a szervezenek számos funkciója elvégzéséhez szüksége van a vegyületre, és külső pótlása szükséges. Azt is kimutatták, hogy számos esetben mindenképpen érdemes az L-arginin pótlása és étrend kiegészítők szedése:

  • ha szív vagy keringési problémákkal küzd és szeretné javítani a testi ilyen irányú funkcióit.
  • ha szeretné fokozni a vérkeringést és javítani sportteljesítményt és így elkerülni az izom fáradtságát.
  • ha az immunrendszer működésének fokozása a cél, különösen annak meggyengült állapota esetén, műtétek uatán.
  • ha szeretnénk, hogy szervezetünk továbbra is úgy működjön, mint azelőtt, függetlenül attól, hogy örgeszünk.
  • ha merevedési zavarben szenved, és szeretne egy természetes gyógyszert használni, nem Cialist vagy Viagrát.
  • egyszerűen szeretné javítani a szexuális életet, kihasználva hogy az L-Arginin aminosav képes növelni érzékenységet a nemi szervek területén.


8. Összefoglalva

Remélhetőleg ez az útmutató ellátta a szükséges információkkal az L-arginin vásárlás előtt, így jobban tájékozott és tudja meg tudja határozni, hogy az arginin hasznos lehet-e önnek is.

Csak megismételni tudjuk amit már írtunk is, ha nem biztos abban, hogy önnek is biztonságos a kapszula vagy por használata, beszéljen orvosával és tájékozódjuon arról, hogy az esetlegesen szedett gyógyszerekkel együtt szedhető-e az arginine.

A legtöbb esetben az L-arginin szedése számos előnnyel jár, segít a sokkal egészségesebb élet megteremtésében, a szexuális potencia emelésében, így véleményünk szerint érdemes használni őket.

 

Related products

Leave your comment

0 / 5
4:00