Szállítás

 már 590 Ft-tól

 15 000 Ft felett ingyenes

 diszkrét csomagolás

 további információk
Miért érdemes nálunk vásárolni?

 teljes diszkréció, jelöletlen csomagolás

 15 000 Ft felett ingyenes szállítás

 100% elégedettség garancia

 30 napos pénzvisszafizetési garancia

 ajándék csajozási ebook

vissza a cikkek listájához

Goji bogyó hatása az egészségre

wednesday, march 8, 2017

goji bogyó


Mi is az a goji bogyó?

A goji bogyót már több, mint 2000 éve használja a kína orvoslás. Néhány legenda úgy tartja, hogy a Himalájában élő szerzetekesek fogyasztották már ennél is korábban, a bogyó segítséget nyújtott a meditációban, s egészségesebb, energikusabb, hosszabb életet eredményezett.

A goji bogyó zsírszegény, kevés kalóriát tartalmaz, viszont rostdús és magas az atioxidáns tartalma. Superfoodnak, azaz szuper élelmiszernek is nevezik a goji bogyót az egészségügyi szakértők, hiszen magas a vitamin és ásványianyag tartalma. Fogyasztásával jobb emésztés érhető el, ezáltal segít súlyvesztésben és védelmet nyújthat néhány megbetegedés ellen is. Általában nyersen, szárított állapotban javasolt a fogyasztása, de elérhető porított változatban vagy folyékony kivonat formájában is.

Egy alternatív orvoslási szaklap (Journal of Alternative and Complementary Medicine) szerint a goji bogyó rendszeres fogyasztása nagyon hasznos, hiszen, hogyha beépítjük az étrendünkbe magasabb energiaszintet, fizikai (sport) tevékenységekben jobb eredményeket érhetünk el. E mellett javulhat az alvásminőség, könnyű ébredés érhető el. E pozitív hatásokon túl továbbá szellemi frissesség érzékelhető, a nyugalom, boldogság, élegedettségérzet is emelkedhet, illetve bizonyítottan csökkenti a fáradságérzetet és a stresszt.

Goji bogyó bizonyított hatásai

A goji bogyó már Krisztus előtt 200 körül ismert volt a tradícionális kínai orvoslásban, sőt pozitív élettani hatásai Shen Nogh Ben Cao Jing könyvében is megjelennek, mely az első gyógynövényekről szóló könyvként van számon tartva. A goji bogyó – latinul Lycium barbarum – bizonyított hatásai a következőek: fogyasztása jobb általános közérzetet okoz, segíti az emésztést, pozítív hatással van a mozgásszervekre és keringési rendszerre. Könnyen hozzáadható az étkezéskhez, mely hatására jobb energiaszint érhető el.

A goji bogyó segítséget nyújthat a cukorbetegség kezelésében, fertőző betegségek megelőzősében és a meghűléses, lázas tünetek enyhítésére is szolgál. Tradicionális használták a depresszió legyőzésére, illetve szorongásos, hangulatingadozásos panaszokra.

A goji bogyó nagyon jó antioxidánsokat tartalmaz, mint a béta-karotin vagy más fitonutriensek, melyek a bőr és szem egészségének megőrzésére szolgálnak.

Hasznos szintén a fogyasztása szívpanaszok esetén is, hiszen a goji bogyó képes csökkenteni a vér glükóz szintjét, kordában tartani a koleszterin szintet, melyek a szívroham megelőzésére szolgálhatnak.
 

Goji bogyó tápértéke

A goji növény maga a burgonyafélék családjába tartozik, ide olyan növények sorolandók még, mint paradicsom, padlizsán és chili paprika. A szárított goji bogyó magas fehérjatartalommal rendelkező táplálék kiegészítő, szintén magas a rosttartalma és 20 különböző vitamint és ásványi anyagok tartalmaz, és természetesen antioxidánsokkal telített.

A goji bogyó tápértékéről nincsen pontos információ, hiszen különböző formáiban (nyers, szárított) ez eltérő lehet.

1/4 bögre szárított goji bogyó tápértéke  következő:

  1. 100 kcal
  2. 0 gr zsír
  3. 3 gr rost
  4. 13 gr cukor
  5. 91 % szelén
  6. 24 % kálium
  7. 10–100 % vas
  8. 4–10 % kálcium
  9. 18 aminosav (11 elengedhetetlen)
  10. forrása az egészséges, telítetlen zsírsavaknak, köztük az alfa-linolénsav és linolsav
  11. fitokemikáliák, beleértve a béta-karotin, zeaxantin, likopin, kriptoxantin, a lutein és poliszacharidok

 

A goji bogyó rendszeres fogyasztásának 6 legfontosabb előnye


Magas antioxidáns és tápanyag tartalom

Mint a legtöbb más szuper élelmiszer, goji bogyó kiváló forrása az antioxidánsoknak, amelyek erősítik az immunrendszert és védik a szervezetet a gyulladásoktól. A goji bogyó antioxidáns mennyisége hasonlóan magas a többi bogyóéhoz (pl. áfonya), eme bogyók rendkívüli képessége, hogy csökkentik az oxidatív stresszt.

Az egyik meglepő előnye goji bogyó fogyasztásának, hogy minden egyes adag körülbelül négy gramm fehérjét tartalmaz, 18 különböző aminosavat, valamint több mint 20 egyéb nyomelemet, mint, cink, vas, foszfor és riboflavin (B2-vitamin). Goji bogyóban több a béta-karotin, mint a répában és több a vas, mint a szójababban és a spenótban, így számukra jó vasforrásként is számontartható.
 

Javítja az immunrendszert és hasznos lehet a rák elleni küzdelemben

Goji bogyó hasonlóan a többi bogyóhoz - mint áfonya és málna - magas antioxidáns tartalommal és C-vitamin és A-vitaminnal rendelkezik. E két tápanyag kulcsfontosságú immunrendszer megerősítésében és abban, hogy megakadályozza, az olyan általános betegségek, mint a megfázás, valamint több súlyos, krónikus betegség kialakulását, mint a rák.

Goji bogyók rendszeres fogyasztása tumorellenes és antioxidáns aktivitást mutatott az agyban, a májban, a reproduktív szervekben és az emésztőrendszerben. A  goji bogyónak megfigyelték, anti-aging tulajdonságát is, mely segítségével a szervezet meg tudja gátolni a bőrben található rákos sejtek növekedését.  
 

Egészségesebb bőr

 A  goji bogyónak megfigyelték, anti-aging tulajdonságát is, mely segítségével a szervezet meg tudja gátolni a bőrben található rákos sejtek növekedését. A goji bogyó extrakt fogyasztása megerősíti a szervezet védekező képességét a káros napsugarak behatolása ellen.
 

Megvédi a szem egészségét

Goji bogyó képes megvédeni a szemet az életkorral összefüggő betegségektől, mint például a makuladegeneráció, mely a vakság fő okozója az idősebb felnőttek körében. Goji bogyó fogyasztása egy természetes kezelés lehet makula degeneráció létrejöttének megfékezésében, hiszen segít megállítani kár UV fény hatásait és az egyéb oxidatív stresszt.
 

Stabilizálja a vér cukormennyiségét

Különösen hasznos a cukorbetegek számára, a rendszeres Goji bogyó fogyasztás, hiszen segít szabályozni a cukor felszabadítását a véráramba, kiegyensúlyozva a vércukorszintet.

 A goji bogyó remek kiegészítője lehet az egészséges táplálkozásnak, és egy természetes diabétesz elleni gyógyszerként tud működni, olyan módon, hogy fokozza az inzulin érzékenységet, goji bogyó az egyik legjobb választás azok számára, akiknek problémájuk van vércukorszintjük kiegyensúlyozásával.

A Goji bogyó egy sokkal jobb alternatív édesség a magas cukortartalmú csomagolt áruk helyett.
 

Tisztítja a májat

Goji bogyó kiváló májvédő lehet együtt alkalmazva a hagyományos gyógynövényekkel, mint például a medvecukor. Ez az egyik fő oka, hogy gyakran használják a goji bogyó kivonatot, levesek öszetevőjeként beteg emberek számára. A goji bogyó a májon kívül jó hatással van a vesére is, a vesekő egyik természetes orvosságaként van számon tartva.
 

Van e goji bogyó fogyasztásának bármilyen mellékhatása?

Mint minden szárított gyümölcs a goji bogyó is magas cukortartalmú, így nem szabad nagy mennyiségben fogyasztani, főként a cukorbetegeknek, illetve egyes gyógyszerek fogyasztása mellett negatív mellékhatások léphetnek fel együttes fogyasztás esetén. A goji bogyó más bogyókhoz képest kevésbé heves allergiás reakciókat vált ki, de hogyha egy gyermeknek van más bogyós gyümölcsök esetén allergiás reakciója, akkor fogyasztás előtt érdemes orvos véleményét kikérni.

 

Related products

Leave your comment

0 / 5
4:00