Szállítás

 már 590 Ft-tól

 15 000 Ft felett ingyenes

 diszkrét csomagolás

 további információk
Miért érdemes nálunk vásárolni?

 teljes diszkréció, jelöletlen csomagolás

 15 000 Ft felett ingyenes szállítás

 100% elégedettség garancia

 30 napos pénzvisszafizetési garancia

 ajándék csajozási ebook

Az L-glutamin természetes forrásai

Aminosav

2018. február 24.

l-glutamin források

Az L-glutamin, más néven glutamin igen fontos szerepet tölt be a szervezetben. Több anyagcsere folyamatban vesz részt, mint bármely más aminosav. Mivel a fehérvérsejteket és más elválasztó testsejteket is táplálja, a glutamin elengedhetetlen az immunrendszer működéséhez és a szövetek regenerálásához. A szervezet normális esetben az összes rendelkezésére álló glutamint felhasználja, ez a mennyiség azonban hosszabb betegségeknél megnő.

Állati források

A hús, a baromfi, a hal és a tenger gyümölcsei a glutamin legjobb forrásai közé tartoznak. Általában azok az ételek, amelyeknek magas a fehérjetartalma, nagy mennyiségű glutamint is tartalmaznak, ezért kiváló megoldás a glutamin pótlására a hús. Ez azt jelenti, hogy egy adag sovány húsból több glutamint kap a szervezeted, mint egy adag zsíros szalonnától, hiszen egy adag sovány hús, mivel sovány, több fehérjét tartalmaz, ez persze nem azt jelenti, hogy a halak, mint például a lazac nem kiváló megoldás a pótlására.

Tej és tejtermékek

Nagyon sok tejtermék igen gazdag glutaminban. A sajt és a tejsavófehérje kiemelkedik ezek közül. Míg a tej és a joghurt igen jó aminosav források, a sajt külön egy L-glutamin bomba. Lehet akármilyen, parmezán, mozzarella, cheddar vagy trappista, ha a glutamin pótlás a cél, mindegyik megfelelő. Fontos megegyezni, hogy az alacsonyabb zsírtartalommal rendelkező tejtermékek itt is több glutaminnal szolgálnak, mint a zsírosabbak.

Zöldségek

Nem feltétlen kell állati eredetű termékeket fogyasztani, hiszen növényi eredetű ételekkel is lehet pótolni az l-glutamint. A szárított lencse, a borsó és a bab - különösen a szójabab - a glutamin egyik legjobb forrása, mivel jó minőségű fehérjében gazdagok.  A káposzta szintén nagyon jó növényi forrása a glutaminnak. Egyéb növényi forrásai közé tartozik még a nyers spenót, a petrezselyem, a friss bab, a cékla, a sárgarépa és a kelbimbó is.

Egyéb források

A tojás a glutamin egyik fő forrása. A tojás – legyen szó bármilyen tojásról – legalább olyan jó forrás, mint a sajt vagy a zöldségek. A teljes kiőrlésű gabonák szintén nagyon gazdagok glutaminban. Ebbe beletartozik a zab, a búzacsíra, teljes kiőrlésű búza, quinoa, köles és barna rizs is. Magas zsírtartalmuk ellenére a diófélék és a magvak is nagyon fó forrásai. Mandula, pisztácia, dió, tökmag, napraforgómag, földimogyoró és mogyoróvaj szintén az egyik legjobb választás az L-glutamin pótlására.

Jó tudni

Az L-glutamin javasolt bevitele naponta 1-6 gramm közt van. A jó hír, hogy nyugodtan lehet többet is bevinni, ugyanis semmilyen káros hatása nincs a szervezetre. Bár az L-glutamint gyakran ajánlják hosszabb betegségben szenvedő embereknek, sokszor előfordul, hogy rákos embereknél is alkalmazzák. Mint minden táplálékkiegészítőt, ezt is csak egy orvossal való konzultálás után szabad szedni.

Az oldalon található tartalom forrás megjelöléssel szabadon felhasználható és másolható!

Kapcsolódó termékek

Hagyjon egy hozzászólást

Hozzászólások

2018.04.26. 22:42

larika1105@gmail.com

Üdvözletem!

Szeretnék érdeklődni, hogy herpesz virus visszatérésére ill megelőzésére valòban ajánlott e a Glutamin ha igen milyen mennyiségben naponta és mennyi ideig használhatò?

Köszönöm szépen.

0 / 5
4:00