Szállítás

 már 590 Ft-tól

 15 000 Ft felett ingyenes

 diszkrét csomagolás

 1 napos szállítás

 további információk
Miért érdemes nálunk vásárolni?

 teljes diszkréció, jelöletlen csomagolás

 15 000 Ft felett ingyenes szállítás

 100% elégedettség garancia

 30 napos pénzvisszafizetési garancia

 ajándék csajozási ebook

Az állati vagy a diófélék kínálta fehérje a hasznosabb?

Aminosav Fehérje

2018. február 22.

fehérjedús diófélék

A fehérje egy alapvető és elengedhetetlen része egy diétának vagy étrendnek. Amikor a szervezetünk megemészti a fehérjét, lebontja azokat aminosavakra, amiket aztán arra használ, hogy fenntartsa az izomzatunkat és regenerálja a sejteket. Ezek közül 9 esszenciális aminosav, vagyis a testünk nem tudja előállítani. Mind az állati fehérje, mind pedig a diófélékben lévő fehérje tartalmaz néhány esszenciális aminosavat.

Az állati eredetű fehérje

A húsban található fehérjéket nevezzük teljes értékű fehérjéknek, ugyanis mind a 9 esszenciális aminosavat tartalmazzák, ezek azonban sokszor jóval több kalóriával és zsírral járnak. Mellőzze a zsíros húsokat, helyette inkább fogyasszon sovány és vegetáriánus fehérjeforrásokat, hogy fedezze a napi fehérjeszükségletét.

A diófélék

A diófélék hiányos fehérjeforrások, ugyanis nem tartalmazzák mind a 9 esszenciális aminosavat. Mindazonáltal, ha kombináljuk a hiányos fehérjeforrásokat, és nem kifejezetten a diófélékre támaszkodunk, ez nem jelent problémát. A diófélék szintén zsíros fehérjeforrások, azonban ezek a hússal ellentétben telítetlen zsírsavak, amik jótékony hatással vannak a szervezetünkre, ezen kívül pedig számos ásványianyagot és vitaminokat is tartalmaznak.

Kiegészítő fehérjék

Ha a diófélékre támaszkodik a fehérjepótlást illetően, fogyasszon mellettük hüvelyeseket és tejtermékeket is, ugyanis ezek a diófélékkel kombinálva az összes esszenciális aminosavat tartalmazzák. Ezeket nem feltétlen kell együtt fogyasztanunk, úgy osztjuk be őket, ahogy szeretnénk.

Szempontok

A teljes értékű fehérjék, mint például a hús, a baromfi, a tej vagy a tojás hiányos fehérjékkel, például diófélékkel, hüvelyesekkel vagy teljes kiőésű pékárukkal kombinálva teljes értékű fehérjeforrást jelentenek. A változatos étrenddel rendelkező embereknek nem kell attól félniük, hogy nem visznek be elég fehérjét, főleg, ha kombinálják a növényi és állati eredetűeket. A vegetáriánusoknak azonban nagyon kell figyelni arra, hogy elegendő mennyiségű fehérjét vigyenek be, és pótolni tudják mind a 9 esszenciális aminosavat.

Az oldalon található tartalom forrás megjelöléssel szabadon felhasználható és másolható!

Kapcsolódó termékek

Hagyjon egy hozzászólást

0 / 5
4:00