Szállítás

 már 590 Ft-tól

 15 000 Ft felett ingyenes

 diszkrét csomagolás

 1 napos szállítás

 további információk
Miért érdemes nálunk vásárolni?

 teljes diszkréció, jelöletlen csomagolás

 15 000 Ft felett ingyenes szállítás

 100% elégedettség garancia

 30 napos pénzvisszafizetési garancia

 ajándék csajozási ebook

A glicin hatása

Aminosav

2018. március 4.

húsleves

Bár nem feltétlenül ismeri a glicin aminosavat, naponta használja a szervezet a teste megerősítésére és annak érdekében hogy az megfelelően működjön. Ez az aminosav elengedhetetlen számos izom-, kognitív és metabolikus funkcióhoz. A glicin segít lebontani és szállítani az olyan tápanyagokat, mint a glikogén és a zsírok, hogy biztosítsa a sejtek energiaellátását és az erős immun-, emésztési és idegrendszert.

Az emberi szervezetben a glicin magas koncentrációban található a bőrben, az ízületek és az izomszövet kötőszöveteiben. A kollagén és a zselatin előállításához használt kulcsfontosságú aminosavak közül a glicin megtalálható a csontlében és egyéb fehérjeforrásokban. Valójában a glicin (számos más táplálékkal együtt, mint a prolin és az arginin) része azoknak az összetevőknek, ami a "szuperfood" húsleves egészségügyi előnyeit adja.

A glicin angol megnevezése a Glycine.

Mi az a glicin?

A glicin nem esszenciális aminosav, azaz a szervezet kis mennyiségben előállíthatja azt, de sok ember számára előnyös lehet, ha olyan táplálékot vagy tablettát fogyaszt, amelyek növelik a glicin szintet.

Táplálkozási információk és tények a glicinről:

  • A glycine a második legelterjedtebb aminosav, amely az emberi enzimekben és fehérjékben található, ezért szerepet játszik a szervezet szinte minden részén. 
  • Ez a 20 aminosav egyike, amely a testben fehérjéket termel, amely a szöveteket, szerveket, ízületeket és izmokat alkotja. A fehérjék közül a szervezetben a kollagénben (a legelterjedtebb fehérje az emberben és sok emlősben), valamint a zselatinban (kollagénből készült anyag) koncentrálódik.
  • A legvonzóbb tulajdonságok közé tartozik a jobb izomnövekedés elősegítése, az emésztőrendszer gyógyítása, valamint az porckopás lelassítása.
  • Míg a magas fehérjetartalmú élelmiszerek (hús és tejtermék) tartalmaznak némi glicint, a legjobb források - a kollagén és a zselatin - beszerzése nehézséget okoznak. Ezek a fehérjék nem az ember által legtöbbet fogyasztott húsokban, hanem a többnyire kidobott állati részek fogyasztásából származnak: a bőr, a csontok, a kötőszövet, az inak és a szalagok.

A glicin hatása

Kutatások szerint a glicin kapszula segíthet csökkenteni a tüneteket olyan betegségeknél, mint a fekélyek, az ízületi gyulladás, az áteresztő bélfal szindróma, a cukorbetegség, a vese és a szívelégtelenség , az idegrendszeri viselkedési zavarok, a krónikus fáradtság, az alvászavarok, sőt bizonyos rákos megbetegedések. Az aminosavak, mint például a glicin étrend-kiegészítők formájában is megvásárolhatók, de természetes ételforrásokból is könnyű megszerezni őket.

A glicin sok egészségügyi előnye közül néhány:

  • segíti a sovány izomtömeg növelését
  • megakadályozza a szarkopéniát (izomvesztés, izompazarlás)
  • szerepet játszik a növekedési hormon termelésében
  • fokozza a mentális teljesítményt és a memóriát
  • segít megakadályozni a stroke-ot
  • védi a bőrt az öregedés vagy a sejtes mutációk jeleitől
  • védi a kollagént az ízületekben és csökkenti az ízületi fájdalmat
  • javítva a rugalmasságot és a mozgástartományt
  • szerepet játszik a vércukor stabilizálásában és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatának csökkentésében
  • javítja az alvás minőségét
  • csökkenti a gyulladásokat és a szabad gyökök káros hatásait a glutation előállításának növelésével
  • csökkenti bizonyos típusú rákos betegségek kockázatát
  • segít termelni az epesókat és emésztő enzimeket
  • segít csökkenteni az allergiás és autoimmun reakciókat
  • segít az energia szintjének emelésében és a fáradtság elleni küzdelemben
  • segít a vörösvértestek termelődésében
  • segít a stressz és a szorongás elleni küzdelemben
  • segíti a görcsrohamok, a skizofrénia és a mentális rendellenességek tüneteinek kezelését

1. Fokozza az izomnövekedést

Úgy találták, hogy a glicin elősegíti az értékes fehérje bomlásának gátlását, ami izomot épít és elősegíti az izom regenerációját. Valójában "öregedésgátló aminosavnak" is nevezik, mivel segít megőrizni a sovány izomtömeget idős korban, serkenti az emberi növekedési hormon kiválasztását, megakadályozza a porc elvesztését az ízületekben, és fokozza a nappali energiát, a fizikai teljesítményt és a mentális képességeket.

A glycine-t a kreatin bioszintézisének során alkalmazzák, amely közvetlen forrást biztosít az izomnak a károk helyreállítására és erősödésére. Ezenkívül segít a sejtek energiaellátásában is, köszönhetően a tápanyagok átalakításában betöltött szerepének, segítve az éhes izomszövetek táplálását és fokozva az állóképességet, az erőszintet és a teljesítményt. Ugyancsak előnyös a hormontermelés és szabályozás terén, segítve a szervezetnek az olyan szteroid hormonok természetes szintetizálását, amelyek szabályozzák a zsír és az izomtömeg arányát, valamint az energiafelhasználást.

2. Védi az ízületeket és a porcokat

A húslevesben található egyéb aminosavakkal együtt (különösen a prolinnal) a glicin szerepet játszik a kollagén képződésében, elősegítve az ízületek, az inak és az ínszalagok növekedését és működését. A kollagén hozzávetőlegesen egyharmada glicint tartalmaz, és a kollagén kulcsfontosságú a kötőszövet kialakításához, amely rugalmasan illeszkedik az izületekhez és képes ellenállni a sokknak. Ezért használják a kollagén-hidrolizátumot degeneratív ízületi betegségek kezelésére, mint például az osteoarthritis.

Ahogy az emberek idősödnek, különösen fontos, hogy elegendő fehérjét (és aminosavat) fogyasztanak annak érdekében, hogy javítsák a sérült szöveteket az ízületekben, amelyek a folyamatos szabadgyökök okozta károsodás miatt szenvednek. A glycine elengedhetetlen a nyújtékony, rugalmas porc kialakulásához, segít a sérült ízületek gyógyításában, és megakadályozza az idősebb felnőttek mobilitásának és funkcionalitásának elvesztését.

3. Javítja az emésztést

Az aminosavak, köztük a glicin és a prolin, segítenek újraépíteni az emésztőrendszer szöveteit, ami az élelmiszer részecskéket és a baktériumokat a bél belsejében tartja, ahova azok tartoznak, és nem engedik, hogy apró nyílások alakuljanak ki, amelyeken átjutnak a véráramba és gyulladást okoznak. A glicin elősegíti a bélburok két legfontosabb anyagának kialakulását, ami a kollagén és a zselatin.

A kollagén és a zselatin segítenek az ételallergiában és érzékenységben szenvedőknek, hogy könnyebben elviseljék az élelmiszereket,
a gyulladásos bélbetegségben vagy az emésztési zavarokban (beleértve a szivárgó bél szindrómát, az IBS-t, a Crohn-t, a fekélyes vastagbélgyulladást és a savas refluxot), valamint elősgeítik a probiotikus egyensúlyt.

A gasztrointesztinális rendszeren belül a glicin metabolikus táplálékként is működik. Szükséges az epe, a nukleinsavak, a kreatin-foszfát és a porfirinok előállítása, amelyek segítenek lebontani a tápanyagokat az ételekből. Például segíti a zsírok lebontását azáltal, hogy elősegíti az epesav termelését és segíti a sejtek energia ellátását a glikogén ATP-re való átalakításával. A bizonyítékok azt is mutatják, hogy a glicin segít stabilizálni a vércukorszintet, ami tartósabb energiaszintet eredményez, és megakadályozza a cukor utáni sóvárgást és a fáradtságot.

4. Lassítja az öregedést

A glicin segít a glutation képzésében, ami egy értékes antioxidáns, és amely harcol a sejtkárosodás és az öregedés különböző jelei ellen. Az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban megjelent, 2011-es tanulmány megállapította, hogy bár a glutation hiánya az idős embereknél a szintézis jelentős csökkenése miatt következik be, a glutation prekurzorokkal történő kiegészítés (cisztein és glycine) teljes mértékben visszaállítja a glutationszintézist. Ez segít növelni a koncentrációt és csökkenteni az oxidatív stressz által okozott károsodásokat, amelyek az öregedéshez vezetnek.

Bizonyos vizsgálatokban a glicinről azt találták, hogy segít megakadályozni a rákos sejtek általi mutációt. Van némi bizonyíték arra, hogy a célzott aminosav terápia megakadályozhatja a rákos sejtek növekedését azáltal, hogy megszünteti annak energiaellátását, és segít a gyulladás visszaszorításában, amely a rák mellett számos más krónikus állapothoz is kapcsolódik.

5. Fokozza a kognitív funkciókat

A glicin előnyös lehet a kognitív teljesítmény és a központi idegrendszer támogatására, mivel segít bizonyos tápanyagok metabolikus szintézisének szabályozásában, amelyek az agy és az idegek energiaellátására szolgálnak. Segít szabályozni az idegimpulzusokat az egész szervezetben az elektrolitszintek, például a kalcium, a klorid és a kálium egyensúlyának kiegyensúlyozásával.

Az ideg- és neurotranszmitter funkciókban betöltött szerepének köszönhetően a glicin hatással van az alvás, a mentális teljesítmény, az érzékek, a hangulat, a memória és a viselkedés működésére. Például a glicin más aminosavakkal, például taurin és gamma-amino-vajsav (GABA) gátló neurotranszmitterként működik.

Egyes bizonyítékok azt mutatják, hogy a glicin segíthet csökkenteni az agyban a hiperaktivitást, és szerepet játszhat a mentális zavarok kezelésében vagy megelőzésében, beleértve a tanulási nehézségeket, a skizofréniát, a bipoláris rendellenességet / mániás depressziót és az epilepsziát. Bizonyos vizsgálatok kimutatták, hogy a glicin segít a pszichotikus tünetek, az agyvérzés és a rohamok csökkentésében, ha más kiegészítőkkel együtt használják a szellemi / kognitív betegségek holisztikus kezelési tervének részeként.

6. Csökkenti a fáradtságot és elősegíti a nyugodt alvást

A központi idegrendszerben és az emésztőrendszerben betöltött szerepének köszönhetően a glicin hozzájárulhat az energia szintjének emeléséhez, a vércukorszint kiegyensúlyozásához és a fáradtság megelőzéséhez. Arra is fel lehet használni, hogy csökkentse a szorongást és idegességet, ami éjjel jó szolgálatot tesz és jó alvással ajándékozza meg. Továbbá a glicin biztosítja a tápanyagokat a sejtek és a szövetek energiaellátásához a nap folyamán. A Japanese Society of Sleep Research kutatásai szerint a glicin kiegészítők javítják az alvás minőségét, csökkentik a nappali álmosságot és javítják a memóriát a felismerési feladatokban.

A glicin tabletta egyik legfontosabb funkciója, hogy segít a heme bioszintézisében, amely segít a vörösvérsejtek előállításában és fenntartásában. A vörösvérsejtek segítik az oxigén szállítását a szervezetben, támogatva a sejtfunkciókat, és ellátja energiával a szövetet, a szívet és az agyat. Valójában a glicin port gyakran használják olyan kiegészítőkben, amelyek növelik a sportolók energiáját, küzdenek a vérszegénység által okozott fáradtsággal és segítik a vércukorszint szabályozását.

glicinglicin kapszulaglicin por

A glicin szedése

Ha több glicint szeretne bevinni a szervezetébe, valószínűleg könnyebben fog menni, mint gondolná. A húsleves a természetben előforduló glycine és más aminosavak nagyszerű forrása, olcsó, egyszerűen otthon elkészíteni, és széles körű egészségügyi előnyökkel rendelkezik. A csontos húsleves - amely olyan állati részből áll, mint a csontok, a bőr és az inak - tartalmaz természetes kollagént, amely fontos aminosavakat és egyéb olyan anyagokat bocsát ki, amelyek gyakran hiányoznak a tipikus nyugati étrendből.

Ha azonban nem hajlandó fogyasztani állati csontokat - például vegetáriánus vagy vegán - a glicin bevihető a növényi ételekből is. A növényi eredetű források közé tartoznak a babok, a zöldségfélék - például a spenót, a kelkáposzta, a karfiol, a káposzta és a sütőtök - és a gyümölcsök, mint a banán és a kiwi. A húslevesen kívül a glicin megtalálható a "teljes fehérjeforrásokban", beleértve a húsokat, tejtermékeket, a baromfit, a tojást és a halakat.

Ne felejtsük el, hogy a glicin nagy mennyiségben megtalálható zselatinban is, ami egy olyan anyag, amelyet kollagénből készítenek, és amelyet bizonyos élelmiszerekben használnak. A zselatint általában nem fogyasztják nagy mennyiségben, de a desszertek, a joghurtok, a nyers sajtok vagy akár fagylaltok receptjében is megtalálhatóak.

A glicin kapható por, kapszula és tabletta formájában is, ha étrend-kiegészítőben gondolkozik. Vásárlás előtt tájékozódjon, melyik kiegészítő mit tartalmaz pontosan.

Javaslatok a glicin adagolásához:

  • Míg egyes élelmiszerek (különösen az állati fehérjék és a csont) bizonyos mennyiségű glicint biztosítanak, az összmennyiség általában kicsi, ezért nagyobb dózis elérése érdekében érdemes glicin kiegészítőket fogyasztani.
  • Jelenleg nincs megállapított napi szükséges mennyiség vagy felső határ. Úgy gondolják, hogy a legtöbb ember naponta 2 gramm glicint vesz magához a táplálékából, de a kívánt mennyiség az aktivitás és az egészségügyi állapot függvényében változik. A felmerülő tünetek függvényében előnyös lehet, ha az átlag akár tízszeresét is fogyasztja.
  • Nem minden protein / aminosav-kiegészítés ugyanolyan, mindig keresni kell a jó minőségű márkákat és vállalatokat.
  • Mivel a glycine természetes aminosav, nincs sok kockázata fogyasztásának, még magas bevitelnél sem. Kiegészítő formában 15-60 gramm közötti glicin bevitelt is biztonságosnak tartják a krónikus betegségek, például a mentális rendellenességek kezelésére.
  • Nem ismert, hogy a glicin kapszula gyermekeknek, terheseknek vagy szoptató nőknek, vese- vagy májbetegségben szenvedőknek biztonságos-e, ezért ne használjon glicint ilyen esetekben.
  • A glicin-kiegészítők nagy dózisban kölcsönhatásba léphetnek bizonyos gyógyszerekkel. Bár a legtöbb ember számára a glicin nagyon biztonságos (főleg az ételek formájában), ha gyógyszereket szed, mindig kérje ki orvosa véleményét.

Az oldalon található tartalom forrás megjelöléssel szabadon felhasználható és másolható!

Hagyjon egy hozzászólást

Hozzászólások

2018.09.30. 22:03

Zozó

A glicinfogyasztás és a vércukorszint alakulása között mi a kapcsolat? Érdemes-e glicint fogyasztani a vércukorszint csökkentése céljából?

2018.11.29. 12:35

apriliss@freemail.hu

Miért kérnek hozzászólást,ha a  szeptemberit sem képesek megválaszolni ?

0 / 5
4:00