Ügyfélszolgálat: +36(30)451-6801

kapszulaCENTER

20 tipp, hogyan fokozd a férfi termékenységet – ezt tedd ha nem jön a gyermekáldás

Sperma növelés
sperma növelés

Manapság szinte népbetegség, hogy pároknak nehezen vagy egyáltalán nem érkezik a baba, annak ellenére, hogy aktív nemi életet élnek. Az elhúzódó tanulmányok és a biztos egzisztencia megteremtése és miatt kitolódik a családalapítás időpontja. 35 éves korig szinte csak minimálisan csökken a nemzőképesség, de 35 felett nem csak nőknél de férfiaknál is egy exponenciális csökkenés tapasztalható. Természetesen vannak extrém példák és akár 45-50 évesen szülő nők vagy nemző apukák is előfordulnak de ezek inkább a kivételek, amik erősítik a szabályt. Míg régen az első gyermeket 18-23 éves kor között vállalták ez ma már a harmincas évekre csúszott. Régebben az volt a közvélekedés, hogy a gyermekáldás hiánya a női meddőség oka, de friss kutatások alapján kijelenthető, hogy legalább annyi esetben a férfinél van a gond, mint a gyengébbik nemnél. Férfi részről a probléma oka sokrétű lehet. Az optimális nemzőképességhez szükséges a megfelelő spermaszám, mozgékonyság (motilitás) és a megfelelő forma vagyis a morfológia. Összeszedtük a szakirodalomban előforduló 20 legelfogadottabb sperma növelő hatóanyagot és tevékenységet.

20 tipp az egészséges nemzőképesség és spermaminőség fenntartására

  1. Rendszeres edzés

    A rendszeres testmozgás javítja a vitalitást, növeli a tesztoszteron szintet és javítja a spermák mozgékonyságát, legyen szó akár kardió edzésről vagy éppen erőkifejtést igénylő súlyzós edzésről.

  2. Túlsúly leadása

    A túlsúly és a túl magas testzsír százalék alacsonyabb termékenységhez vezethet, így extrém túlsúly esetén ezzel próbálkozzon először.

  3. Alkohol fogyasztás korlátozása

    Kerülje a nagy mennyiségű alkoholfogyasztást, mert csökkentheti a tesztoszteronszintet és ronthatja a sperma minőségét.

  4. Dohányzás elhagyása

    A dohányzás rontja a spermiumok morfológiai mutatóját és mozgékonyságát. Ha gyermeket szeretne és már legalább fél év próbálkozás után sem jön össze akkor indokolt a dohányzás elhagyása.

  5. Diófélék

    A diófélék nagy mennyiségben tartalmaznak antioxidánsokat, amik a legújabb kutatások alapján javítják a termékenységet.

  6. Megfelelő mennyiségű és minőségű alvás

    A megfelelő alvás elengedhetetlen az egészség megőrzéséhez. A korlátozott vagy túlzott alvás a sperma rossz minőségéhez.

  7. DAA (D-aszparginsav)

    Nem szabad összetéveszteni az L-aszparaginsavval, amely sok fehérje szerkezetét alkotja, és sokkal gyakoribb, mint a DAA. A DAA főleg bizonyos mirigyekben van jelen, például a herékben, valamint a spermium sejtekben. A kutatók úgy vélik, hogy a DAA szerepet játszik a férfi termékenységében valójában a DAA szint lényegesen alacsonyabb a terméketlen férfiaknál, mint a termékeny férfiaknál. Ezt alátámasztják olyan tanulmányok, amelyek azt mutatják, hogy a D-AA-kiegészítők növelhetik a tesztoszteron, a férfi nemi hormon szintjét, amely alapvető szerepet játszik a férfiak termékenységében. Például egy terméketlen férfiaknál végzett vizsgálat szerint 2,7 gramm D-AA-t 3 hónapig szedve tesztoszteronszintjük 30–60% -kal, a spermiumok száma és a mozgékonyságuk pedig 60–100% -kal nőtt.

  8. C-vitamin

    Valószínűleg ismeri a C-vitamin immunrendszererősítő képességét. Egyes kutatások arra utalnak, hogy az antioxidáns kiegészítők, például a C-vitamin szedése javíthatja a termékenységet. Az oxidatív stressz az, amikor a reaktív oxigénfajok (ROS) szintje eléri a szervezet káros szintjét és ez nagyban károsítja a spermiumokat. Ezt a negatív károsító hatást tudjuk C-vitamin szedéssel ellensúlyozni.

  9. Stresszminimalizálás

    A hosszan tartó stressz megnöveli a kortizol szintjét, amelynek erős negatív hatása van a tesztoszteronra. Amikor a kortizol emelkedik, a tesztoszteronszint általában csökken és ezáltal a termékenység is.

  10. D-vitamin

    A D-vitamin növeli a tesztoszteronszintet és növeli a termékenységet. Egy kontrollált vizsgálat 65 férfiban, alacsony tesztoszteronszinttel és D-vitamin hiánnyal alátámasztotta ezeket a megállapításokat. Egy éven keresztül napi 3000 NE D3-vitamin bevétele körülbelül 25% -kal növelte tesztoszteronszintjüket. A magas D-vitamin szint a spermiumok nagyobb mozgékonyságához is hozzájárul. (forrás), (forrás)

  11. Tribulus Terrestris

    A Tribulus Terrestris más néven a királydinnye egy népgyógyászatban is ismert tesztoszteron fokozó, ami növeli az agyban a luteinizáló hormon (LH) termelődését, ami a herék Leydig sejtjeiben a tesztoszteron szintézist indítják be, ezáltal közvetve a királydinnye megemelkedett tesztoszteronszintet és nagyobb termékenységet eredményez.

  12. Cink

    A cink nélkülözhetetlen ásványi anyag, amely nagy mennyiségben található meg az állati élelmiszerekben, például a húsban, a halban, a tojásban és a kagylóban. Az elegendő cink megszerzése a férfi termékenység egyik alappillére. Megfigyelési tanulmányok azt mutatják, hogy az alacsony cinkállapot vagy -hiány alacsony tesztoszteronszinttel, rossz spermiumminőséggel és a férfiak meddőségének fokozott kockázatával jár.

  13. Ashwagandha

    Az Ashwagandha az indiai ginzeng, ami egy régóta ismert termékenységfokozó.

    Egy vizsgálat alacsony spermasejt-számmal rendelkező férfiaknál azt mutatta, hogy napi 675 mg ashwagandha gyökérkivonat bevétele 3 hónapig jelentősen javította a termékenységet. Pontosabban, ez növelte a spermiumok számát 167% -kal, a sperma mennyiségét 53% -kal, és a spermiumok mozgékonyságát 57% -kal, összehasonlítva a vizsgálat kezdetének szintjével. Ehhez képest minimális javulást észleltek azok között, akik placebót kaptak. (forrás)

  14. Maca

    A maka gyökér egy népszerű növényi táplálék, amely Peru központjából származik. Hagyományosan a libidót és a termékenységet fokozó képessége miatt használják.

  15. Hagyja el a szója fogyasztását

    A szója gazdag izoflavonokban, amelyek alacsonyabb sperma minőséggel járnak

  16. Q10 enzim

    A Q10 enzim egy közismert és erős antioxidáns, ami, mint minden antioxidáns javítja a megtermékenyítő képességet.

  17. Antioxidánsok minden mennyiségben

    Pár antioxidánst már kiemeltünk, de a teljesség igénye nélkül ezek fogyasztása egyértelműen ajánlott: béta-karotin, lutein, béta-kriptoxantin.

  18. Kerülni kell az ösztrogénben gazdag ételeket és anyagokat

    A szóját már említettük, mint ösztrogénben gazdag étel, de emellett más anyagokat is érdemes elkerülni. Számos konzerv és műanyag termékben is magas az ösztrogén szintetikus formája. A biszfenol A egy olyan vegyület, amely kötődik a test ösztrogénreceptoraihoz, és expozíció után hatással lehet a férfiak termékenységére is.

  19. A vényre kapható gyógyszerek közül számos rontja a termékenységet.

  20. A cink mellett a folát bevitele is kedvezően hat a termékenységre.

 

Hozzászólások

Új hozzászólás
    töltés

    TÖLTÉS