Szállítás

 már 590 Ft-tól

 15 000 Ft felett ingyenes

 diszkrét csomagolás

 további információk
Miért érdemes nálunk vásárolni?

 teljes diszkréció, jelöletlen csomagolás

 15 000 Ft felett ingyenes szállítás

 100% elégedettség garancia

 30 napos pénzvisszafizetési garancia

 ajándék csajozási ebook

Az L-glutamin és a GERD (reflux)

Aminosav

2018. március 5.

reflux gerd glutamin

Sokféleképpen kezelhetjük az nyelőcső reflux betegséget, vagyis a GERD-et. Ez a betegség gyomorégéshez és refluxhoz vezet. A kezelése közé tartoznak az életmódbeli változások, például a fogyás, a kisebb mennyiségű ételek fogyasztása, valamint a gyógyszerek és a műtétek, illetve néhány táplálékkiegészítő, mint például az L-glutamin. Azonban mindenképp konzultálnia kell orvosával, mielőtt elkezdené szedni az L-glutamint gyomorpanaszok ellen. 

Mi is az az L-glutamin?

Az L-glutamin egy aminosav, ami azt jelenti, hogy a fehérje egyik összetevője. Valójában ez a legelterjedtebb aminosav a szervezetünkben. Az extrém stressz, mint például egy kemény edzés vagy egy súlyosabb sérülés kimerítheti az L-glutamin szintünket, és fontos, hogy ezt pótoljuk, hiszen ez az aminosav elengedhetetlen az ammónia eltávolítása miatt. Az L-glutamin szintén fontos az emésztés, a megfelelő agyműködés és az immunrendszer megfelelő működése érdekében. Az L-glutamin tabletta, folyadék, kapszula és por formájában is kapható.

Hatása

Az L-glutamin a refluxnál mutatja meg igazi hasznát, hiszen gyulladéscsökkentő hatása miatt megelőzheti a savas reflux miatt kialakuló bélgyulladást. Az L-glutamin védi a gyomor nyálkahártyáját, ezért nem csak a refluxnál, de nagyon sok bélbetegségnél is segíthet. 

Mennyi az annyi?

Az L-glutamin ajánlott mennyisége egyénenként más és más, ezért jobb konzultálnia kezelőorvosával mielőtt elkezdené szedni. Dr. Michael Janson, az Amerikai Preventív Orvostudományi Egyesület elnöke és az Amerikai Orvostudományi Főiskola naponta kétszer 1000-2000 mg-ot javasol. Sok embernél azonban ennél az adagnál több kell, ezért nem tudjuk pontosan megszabni a napi adagot. 

Megfontolások

Az L-glutamint könnyen tudja pótolni élelmiszerekből. Ezen források közé tartoznak az állati és növényi fehérjék, mint a nyers káposzta, a nyers spenót, a nyers petrezselyem, a sertéshús, a marha, a baromfi és a tejtermékek. Az étrend-kiegészítőket csak orvossal való konzultálás után vegye igénybe. Ha májbetegsége van, vesebetegsége vagy Reye-szindrómája, kerülje a glutamint. Ha idős, akkor pedig a vese rosszabb működése miatt csökkentenie kell az L-glutamin adagját.

Az oldalon található tartalom forrás megjelöléssel szabadon felhasználható és másolható!

Kapcsolódó termékek

Hagyjon egy hozzászólást

0 / 5
4:00