Ügyfélszolgálat: +36(30)451-6801

logo

Az L-arginin és a kreatin együttes szedése

Aminosav Kreatin
kreatin és arginin

Amikor az edzésről van szó, sok sportoló kezd el különböző kiegészítőket használni annak reményében, hogy ezek hasznára válnak valamilyen formában. Az arginin és a kreatin természetes anyagok, amelyek mind a szervezetünkben, mind pedig az ételekben megtalálhatóak. Vannak akik azt gondolják, hogy a kettő együttes alkalmazása mégjobb teljesítménynövelő előnyökkel jár, azonban fontos, hogy mielőtt elkezdené szedni őket, konzultáljon kezelőorvosával.

Arginin és kreatin

Az arginin és a kreatin két különböző anyag, de van köztük rokonság. Az arginin egy aminosav, amelynek olyan forrásai vannak, mint a hús, a baromfi, a hal, a tej, a dió és a magvak. A testünk az arginin hatására több nitrogén-oxidot termel, ami miatt kitágulnak az erek, ezért szabályozza a vérkeringést. Ez főképp edzésnél válik hasznunkra, amikor az izomzatnak akkor több oxigén ellátásra van szükségük. A kreatin viszont olyan aminosav, amely energiát ad az izmoknak, és emellett szerepet játszik az izomnövekedésben is.

A kombináció előnyei

A valóságban két különböző anyag kombinálása nem mindig jelent jót, emellett pedig tanulmányok sincsenek a kreatin és az arginin együttes hatásáról. Azonban olyan tanulmány létezik, amiben a kreatint vizsgálták más aminosavakkal, köztük az argininnel is. Az eredmény azt mutatta, hogy a kreatin más aminosavakkal kombinálva sokkal jobb eredményt hoz, mint önmagában. Ezalatt értendő az a maximális energia, amit a kreatin szedése ad, illetve az egyszerű teljesítménynövelés is.

Hogyan szedjem őket?

Általában az emberek a kreatint argininnel együtt viszik be, mint egy edzéselőtti készítményt. Ennek célja, hogy a lehető legnagyobb erőbedobással legyenek képesek edzeni. Sok edzéselőtti kiegészítő tartalmazza ezt a kettő aminosavat. Edzés előtt 30 perccel kell bevinni egy adagot, sok folyadékkal.

Az a bizonyos "sötét oldal"

A kiegészítők hosszútávú szedése gyakran nem várt mellékhatásokat eredményeznek. A kreatin szedésének rövid távú hatásai közé tartozik például az izomgörcs, hányinger és a bélrendszeri problémák. Az arginin ugyanezeket a mellékhatásokat okozhatja. Fontos odafigyelni ezekre a tünetekre, ha pedig tapasztalja ezek egyikét, rögtön  forduljon kezelőorvosához. Ha máj- vagy veseproblémái vannak, nem ajánljuk a arginin vagy kreatin szedését. A kreatin növeli a szükséges  folyadék mennyiségét is, ezért fontos, hogy ha kreatint szedünk, gondoskodjunk a megfelelő folyadékpótlásról.

Hozzászólások

Új hozzászólás
    töltés

    TÖLTÉS